XIII 3 h de Resistència

Ja estan obertes les inscripcions a les XIII 3 h de Resistència

dilluns, 22 de febrer del 2010

Mare de Deu del Mont



Aneu-se preparant per diumenge, aqui teniu la altimetria de la Mare de Deu del Mont.

Recordeu son 205km amb 20km del port.

Tindrem furgoneta de assistència en tot el recorregut.

Agafeu barretes, gels, aigua...

L'hora de la sortida serà a les 6h, i l'hora de arrivada serà depen l'ho que reseu a dalt la Mare de Deu del Mont.

4 comentaris:

quimontmany ha dit...

Hola: la ruta jo la faria fins Banyoles on agafaríem la variant direcció Besalú. Sortint de Banyoles agafarem la sortida cap a ESPONELLA i CRESPIÀ i anem a parar just a l'hostal del Vilar a la A-26. aquí és on comença la pujada passant per Lladó i Sant Martí Sesserres. Ara enganxo un paragraf en castellà:
El punto de partida es la N 260 entre Besalú i Figueres a la altura del Hostal d'en Vilà (a unos 11 km de Besalú). Existe una desviación a la izquierda con poste indicador en el que aparecen los pueblos de Lladó, Sant Martí de Sasserres i el Santuario de la Mare de Deu del Mont (19.6 km). El cruce está a unos 150 m de altitud y los primeros 6 km son de ascenso suave hasta el cruce de Sant Martí de Sasserres. Es en este punto donde empiezan las auténticas dificultades pues estamos a 300 m de altitud y hay que salvar todavía 850 m de desnivel en 13 km. En esta última parte abundan las rampas con pendientes de dos dígitos y alguna alcanza el 15%. Los tres últimos km que se inician en el monasterio en ruinas de Sant Llorenç de Sous no bajan del 10%. De esos 13 km de ascensión real, los primeros 8 discurren por la vertiente Norte de la montaña y a través de un bosque de robles y encinas. Los 5 últimos están trazados en la cara Sur de la montaña, mucho más abierta y soleada y, en consecuencia, con una vista más espectacular.

Un cicloturista tardará entre 1h (los más cañeros) y 1h 20 min (los más normales) en efectuar toda la subida y un desarrollo 39x26 será suficiente para los medianamente entrenados.

Es un puerto muy recomendable puesto que el sufrimiento que puede uno padecer en su ascensión se ve sobradamente compensado por la belleza de los paisajes que se contemplan. Otra cosa, ¡Cuidado con el descenso! La carretera es estrecha y el tráfico, muy escaso generalmente, puede aumentar los fines de semana.

Els Km que calculo jo son 75 fins Banyoles, 12 fins l'Hostal del Vilar i 19,6 de la Pujada. Total 107 KM, que amb la tornada faran 214 Km. Si per anar a Girona hem de passar per Cassà en sortiran uns quants més.

Va socis/es. apunteu-vos a la sortida-peregrinació al Santuari de la Mare de Déu del Mont. Serà per emmarcar.

Segeuixo pensant que sortint a les 6:30 h. som a casa a les 15:00 h.

:-)

quim

Xavi ha dit...

Aquesta altimetria no es la de la ruta marcada per en Quim.

Xavi ha dit...

SANTUARI DE LA MARE DE DÉU DEL MONT
(desde N-260 L´Hostal d´en Vilar)





Altitud
Desnivel
Longitud
% pendiente max.
% medio
Coeficiente

1111 m.
932 m.
18,85 Km.
14%
4,9%
190

Xavi ha dit...

Sembla que l'ascens per Besalú es més dur veien les dues grâfiques.

I la diferencia de coeficients.

Tot i això es força dur l'ascens sia per on sia.